torsdag 28. januar 2010

Ufattelig vondt...

I kveld går mine tanker til en uendelig vakker, usannsynlig sterk og utrolig tapper liten sjel, som måtte forlate denne verden i kveld.
Du kjempet så tappert, lille venn, men noen kamper er for tøffe for selv de beste blant oss, noen kamper kan selv ikke den aller sterkeste vinne...

For du har vært så sterk, sterkere enn noen kunne tro,
og jeg vet at det er fordi du hadde kjærlighet, uendelig mye kjærlighet fra foreldre som elsker deg over alt i verden og gjorde absolutt alt de kunne og mer til for deg, jeg vet at du kjente det og kjempet deg gjennom krise etter krise for å få fortsette å være hos de som elsker deg så høyt...

Jeg var så heldig å få bli litt kjent med deg, og så heldig å få bli godt kjent med din fantastiske og gode og snille mamma, som jeg har blitt så glad i, og som jeg nå deler en skjebne med som ingen mamma skulle måtte oppleve, å miste et barn.

Det er så vondt og meningsløst og urettferdig og så inderlig inderlig trist, og jeg føler sånn med dem som må fortsette uten sin elskede vesle skatt. Ta vare på hverandre...

"Det led mot aften, din sol gikk ned,
din smerte stilnet, og du fikk fred..."


Sov godt, lille venn, hvil i fred...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Mine varmeste tanker til familien. Hvil i fred:(

Klemmer fra englemamma

Gøril sa...

Takk kjære vennen min.

Du er så god.

Klem.

Solveig sa...

Et lys er tent for deg, umistelige skatt. Det gjør meg så vondt at dine kjære nå må gå videre uten deg. Du vil for alltid leve i deres hjerter og i alle de mange, mange hjertene der ute som er blitt berørt av deg.

Sov godt nå, hvil i fred.

Varme klemmer til din kjæreste familie.

Unknown sa...

Jeg tenner et lys for alle dere,
alle dere som mangler et barn,
for alle dere som bærer en sorg
som er veldig ensom.
takk for at jeg får bli "kjent" med dere, at dere deler raust av deres liv.
Jeg tenner lys for dere,
alle dere modige,
alle dere som sier at "det går greit",
selv om dere vet at det av og til ikke gjør det.
Jeg tenner et lys for dere.

Marit sa...

Vakre ord, Plomma.

Plomma sa...

Så glad jeg ble for at du syntes det jeg skrev var fint, Gørilvennen. Måtte bare skrive om dette skjellsettende vonde som gjorde så sterkt inntrykk på meg, men ville ikke såre eller støte deg, jeg er glad for at jeg klarte å skrive noe du syntes var fint. Glad i deg!

Kari - takk for fine ord...

Una sa...

Kjære Plomma,
da jeg leste innlegget i morges, fryktet jeg det var Jesper du skrev om... Jeg leste dette før Gøril hadde skrevet at det nettop var han som var gått bort.
Det er så ubeskrivelig vondt!
Så nydelig du har skrevet her. Skjønner at det må ha vært godt for Gøril, å lese disse vakre ordene om det ubeskrivelig vonde som har skjedd.
Jeg måtte si noen ord inne hos meg også - etter at Gøril hadde fortalt om Jespers bortgang.

Mange tanker i dag...

God, god klem.