lørdag 19. desember 2009

Hun måtte få være med på julekortet i år



Det var ikke et alternativ å ikke ta henne med.
Og dette var den beste måten jeg kunne finne på å få henne med...

Det meste begynner å bli klart til jul nå.
Alle julekort er skrevet og sendt.
Alle gaver er kjøpt og pakket inn.
Det er bare tre gaver igjen som skal leveres ut av huset.
I går fikk jeg gjort litt nøye rent, og satt fram julepynten.
To vindskjeve og rare hjemmelagede pepperkakehus står på kommoden i stua. Hennes kommode, som hun hadde tøyet sitt i da hun levde...
Juleantrekkene til mann og barn henger nystrøkne og klare.
Vi kjøpte juletre i går, og fikk det på fot i dag.
Det skal pyntes i morgen.
I dag har jeg laget litt julepynt med de to store barna, med julemusikk på full guffe på stereoen.
Jeg kokte nissegrøt til lunsj i dag.
Mannen og jeg har sett Love Actually, fast tradisjon før jul.
Nå ser ungene og jeg Home Alone, en film vi også må gjennom etpar-tre ganger i løpet av adventstiden.

Jeg har gjort det jeg kan nå.
Resten er ute av mine hender.
Julen kommer nå, enten jeg er klar eller ikke.
Mellom mandag morgen og fredag morgen skal jeg jobbe 49 timer.
Og når jeg kommer hjem er alt over, som vi har ladet opp til så lenge nå.

Det er nesten til å le av, hvis det ikke hadde vært så innmari stusselig.

2 kommentarer:

Gøril sa...

Huff, kjære deg, det hørtes ikke ut som julestemningen har kommet helt din vei. Og det er jo så veldig forståelig også :(
Første julen uten vakreste nusse. Klart det ikke er noe å glede seg til.
Og masse jobb, synes oppriktig synd på deg, og får vondt inni meg når du skal gjennom alt dette.

Tenker på deg, hver eneste dag.

Una sa...

Er så leit å tenke på at julen blir så hektisk for deg, Plomma.
Jeg vil få ønske deg det aller beste disse dagene - men jeg forstår jo at planene er lagt og at du skal jobbe veldig mye. Og Nusse er ikke lenger sammen med dere, da er det klart at denne tiden ikke kan bli den aller beste...
Håper at resten av romjulen er roligere..? Det håper jeg virkelig!
Og da ønsker jeg at du kan ta igjen litt kos og hygge, til tross for at sorgen er stor...

Tenker masse på deg.

Veldig god og varm klem til deg!