torsdag 15. oktober 2009

Et halvt år

For et halvt år siden trakk du ditt aller siste åndedrag,
min tapreste, vakreste, elskede vesle nusseprinsesse.
Nå er det et halvt år siden jeg hørte pusten din,
kjente hjerteslagene dine for aller siste gang.
Ettermiddagen før du døde var det ingenting som skulle tilsi
at dette ville bli din siste natt.
Du hadde litt feber, og var litt slapp,
men din siste ettermiddag skrek du ikke,
og du satt lenge på fanget mitt
med øret inntil brystkassen min og slappet fredelig av
mens jeg holdt deg i hånden og strøk deg og hvisket til deg.
Jeg husker jeg syntes vi hadde hatt sånn en fin stund sammen
da jeg reiste meg og stelte deg for kvelden for aller siste gang.
Jeg la deg i sengen for å sove for aller siste gang,
sang nattasangene dine for deg for aller siste gang,
kysset deg på kinnet og klemte hånden din godnatt
for aller siste gang...

Epilog:

Så startet den aller siste kampen,
den kom som lyn fra lettskyet himmel.
Vi kjempet tappert sammen for livet du og jeg,
men jeg skjønte at denne gangen ville det bli for tøft for deg,
og at tiden hadde kommet for å gi deg fred.
Du var så sterk, holdt fast på livet
lenge etter at alt håp var ute,
den lengste natten i mitt liv.


Det er et halvt år siden nå,
døden gjorde deg fri til slutt.
Du lever ikke lenger,
men så lenge det finnes mennesker på denne jorden
som har blitt berørt av din hjerteskjærende historie,
din enorme styrke, grenseløse tapperhet og

dine utrolig vakre smil som du av og til klarte å gi oss ~ tross alt,
vil du alltid være elsket, aldri glemt.

Hvil i fred, kjæreste datter....

4 kommentarer:

Una sa...

Kjære deg,
For en inderlig trist dag! Så meningsløst og ubeskrivelig vondt at du skal minnes at det er 6 mnd siden din lille prinsesse Nusse måtte gi opp kampen og gå fra dere!
Her i Vestfold lyser solen så klart i dag, håper du også har solskinn borte hos deg.
Jeg sender deg og dine mange varme tanker! Jeg har tent et lys, ved siden av Ive sitt, til minne om din Nusse, som jeg fikk gleden av å treffe en gang. Din nydelige lille Nusse!
God, god klem

Solveig sa...

Hvil i fred, lille engel.
Et rosa lys er tent til minne om skjønneste nusse.

Sender mine varmeste klemmer til deg og familien, Plomma.

Anonym sa...

Kjære Plomma, en god, varm klem til deg på en vond, vond dag. Nusse har berørt oss og satt varige spor i hjertene våre.

Hvil i fred, lille skatt!

Klem, Marian

Gøril sa...

Jeg tenkte så mye på Nusse den dagen. Vår umistelige vakre Nusse.
Og jeg sender alle mine varmeste klemmer,gode tanker til mammahjertet ditt, som jeg skjønner hadde en kjempeetøff dag. Kunne jeg ha tatt bort alt det vonde, hadde jeg gjort det på et blunk. Klemmer og gode tanker er alt jeg kan gi.

Du er alltid i tankene mine Plomma.