onsdag 15. april 2009

Hvil i fred, elskede prinsesse

I grålysningen i morges, mens fuglene sang, trakk vår aller vakreste, tapreste, sterkeste nusse sitt siste åndedrag, hjemme i sengen midt mellom mamman og pappan sin.
Og mens nusse begynte på sin siste hvile, rant en blodrød sol....

11. februar 2006 klokken 07.13 ble hun født.
15. april 2009 klokken 05.25 døde hun.
Tre år ble hun. Tre år, to måneder, tre dager, 22 timer og 12 minutter ble hele hennes liv.
Et kort liv i den store sammenhengen. Men et langt liv av plager, smerter, tomhet og intethet.

Nå skal hun aldri lide mer, aldri mere kramper, smerter og gråt. Men vi skal heller aldri få holde henne mer, snuse på hennes utrolig myke kinn, få se det lille smilet vi av og til kunne lokke fram, holde henne i hennes myke varme hender, høre hennes rolige sovepust. Aldri kose med henne, aldri være inntil henne mer...

Følelsene veksler mellom bunnløs sorg og lettelse. Over tre år brukte vi på å forsøke å lære oss å leve med henne. Nå må vi lære oss å leve uten henne igjen, men med sorgen, savnet og minnene etter henne. Nusses sti gikk ikke til verdens ende. Hvor skal vi som er igjen ta veien nå?

Hvil i fred, min aller tapreste, sterkeste, vakreste lille prinsesse. Mamma elsker deg for alltid og vil alltid bære deg med meg i hjertet mitt, og alltid savne deg. Sov søtt, lille venn....

24 kommentarer:

Siri sa...

Kjære, kjære Plomma. Hjertet mitt blør for dere, for tapet av deres umistelige lille skatt. Jeg finner ikke ord, for dette er så hjerteskjærende grusomt. Alle verdens varme tanker og medfølelse til deg, og alle dere som var så inderlig glad i Nusselille. Dere er i tankene mine.

Klem fra Siri

Anonym sa...

Jeg tenker på dere i sorgen. Leter etter de rette ordene, men vil aldri kunne finne noe som tar bort smerten fra dere. Nusses liv har satt spor hos meg. Varme tanker sendes til dere og lyset brenner til minne om verdens fineste Nussemor.

- mammabee-

Anonym sa...

Kjæreste Plomma.
Nusse, hun var så uendelig vakker, så uendelig tapper og sterk, din Nusse.
Tenker på dere hele tiden Plomma.
Føler med dere i sorgen av tapet av deres elskede prinsesse.

De varmeste klemmer, Sol

Solveig sa...

Vi bærer dere i tankene våre.

Eirin sa...

En liten engel til oss kom, snudde blidt og vendte om.

Sov søtt vakre Nusse-prinsesse.


Tenker på dere og føler med dere.
Klem fra Eirin

Cathrine Aksnes sa...

tung lesing... tenker på dere å har fulgt bloggen din en god stund. Vet ikke helt hva jeg skal si. vær sterk for dem du har igjen. gjem lillesnuppa godt inn i hjertet ditt å tenk på alle fine stunder.

Anonym sa...

Kjære kjære Plomma - tusen takk for din ærlighet og åpenhet.
Nusse har en spesiell plass i manges hjerter <3
Tenker på dere.



Klem fra Løvemor

Anonym sa...

Kjære Plomma.

Nusse har satt mange dype spor, og nå har ho fått hvile fra kramper og smerter. Ho har vært en livsfighter, og du og dine har vært noen fantastiske følgesvenner for Nusse. Ho kunne ikke hatt en bedre familie enn dere.

Den sorgen og det savnet som dere nærmeste nå sitter med er det ingen som kan klare å lindre for dere, men husk på at dere alltid gjorde det beste for Nusse. Dere ga henne så masse kjærlighet, og dere tok det tyngste valget som noen foreldre må ta. Dere lot Nusse til slutt få en verdig avslutning på livet sammen med dere kjærlige foreldre, og hjemme i sitt eget hjem.

Dere har min dypeste medfølelse, og den største beundring.

Ta godt vare på hverandre i tiden som kommer. Tenker på dere alle sammen.

Hilsen Reidun W

Anonym sa...

Tenker så masse på dere og takker for alle gode minner om nusse. Vi er her for deg. klem fra annamaria.

Anonym sa...

Kjære, kjære plomma og plommafamilien, tenker masse på dere i denne stunden. Sender mange varme klemmer til dere..

camalie

Niina:D sa...

Sov søtt Nusseprinsessa<3

Tenker på dere.

Niina.

Anonym sa...

Takk kjære Plomma for alt du har latt oss ta del i av Nusses korte liv. Dere har satt dype spor hos mange. Tenker på dere og gråter for dere.
Klem fra Arktis

Anonym sa...

Tenker på dere masse i denne tøffe tiden. Takk for at vi fikk ta del i deres og Nusses liv. Mange gode klemmer.

Senna

Virgo1971 sa...

Kjære Plomma, jeg tenker på dere og på tapre lille Nusse!

Hvil i fred lille Nusse.

Klem

miriam sa...

tenker på dere
hvil i fred lille nusseprinsesse<3
klem fra Miriam å Vilde

Anonym sa...

Tenker på dere som er igjen! Styrkeklemmer i sorgen.

Fred, kjærlighet og omsorg lyse over Nusses minne!

laila

Anonym sa...

Tenker masse på dere.

Ingen ord kan trøste, men Nusse har i hvert fall fått fred.

Mange, mange trøsteklemmer fra
Kleopatra

Solveig sa...

Kjære Plomma og familien

Tårene mine renner...
Dere er i mine tanker hele tiden.
Vi har et lys på stuebordet som tennes til minne om Emelie.

Sov godt lille venn.

Min dypeste medfølelse og varme klemmer fra Solveig (Lillemann).

Ine sa...

Min dypeste medfølelse. Sender styrke og en klem

Anonym sa...

Hvil i fred lille prinsesse !

Tenker på dere og tenner lys for dere og nusse

Varme klemmer fra Kristine

Annette sa...

Tenker på dere,Plomma.

Anonym sa...

Tenker ekstra mye på dere i dag!!!

klem laila

Anonym sa...

Kjære deg.

Bloggen din har vært så gripende å følge. Så rå, så ærlig, så ekte... Så fylt av mot, kjærlighet og bunnløs fortvilelse. Takk for at du har delt alt dette. Det har vært verdifullt og tankevekkende for mange, det er jeg sikker på.

Hvil i fred lille Nusse.

Hilsen Christina

Anonym sa...

Kjære Plomma,

nå på den siste kvelden i året tenkte jeg på dere og på alt det dere har opplevd sammen med Nusse. Så mye som skjedde i løpet av et langt, kort liv... Dere er ofte i tankene mine.

Mange klemmer fra Marian