torsdag 11. februar 2010

4-årsdagen

Så var den her, 4-årsdagen til min vakreste prinsesse.
I dag er det fire år siden jeg fødte ei nydelig, velskapt jente, hun var så fin!
I dag er det fire år siden det skjedde, som kastet så katastrofalt og totalt om på livene våre.
Hvem kunne ane at den deilige lille jenta som ble født denne iskalde lørdagsmorgenen var så syk, og ville bringe med seg så mye sorg og smerte?
Hvem kunne ane at livet hennes skulle bli så vondt, og så kort?

For på bursdagen hennes i år er hun ikke her.
Hun fikk aldri bli fire. Hun er ikke mer.
Det er vanskelig å fatte at noe så vondt kan være sant. Men det er det.
Hun er ikke her.

Det blir ingen bursdagfest i dag. Ingen rosa krone med 4 år på.
Ingen fødselsdagskunngjøring med bilde i avisen, ingen nusse 4 år.
Ingen gaver, skjønt hun hadde jo ikke forstått noe av det likevel.
Ikke frydet seg over oppmerksomheten, kakene.
Hvis hun fortsatt hadde fått leve, hadde det likevel blitt en trist dag i dag, bare på en litt annen måte.

Hvis drømmen hadde fått bli virkelighet, den som bor i de knuste drømmers rom i hjertet mitt, skulle vi sikkert hatt prinsessebursdagsselskap for henne. Spennende gaver, leker og moro. Rosa små jenter med prinsessekroner og verdige miner, med sjokoladekake og is rundt munnen. Hun som et strålende vakkert og lykkelig midtpunkt.
Men drømmen ble smadret for fire år siden, og sorgen over det som ikke ble er minst like stor som sorgen over alt som har vært. Og det blir ekstra tydelig på merkedager som denne.

Jeg vil be alle som leser dette innlegget i dag om å tenne lys, til minne om ei tapper, sterk og utrolig vakker jente som skulle blitt fire år i dag, men som måtte gi tapt for den katastrofale sykdommen som ødela så mye, både det livet hun hadde og den fremtiden hun hadde fortjent.

Hun er ikke her mer, hjelp meg å holde henne levende i hjertene deres!


11. februar 2006, helt ny i verden:

Photobucket


11. februar 2007, ett år:

Photobucket


11. februar 2008, 2 år:

Photobucket


11. februar 2009, 3 år:

Photobucket


11. februar 2010....:

Photobucket

17 kommentarer:

Una sa...

Mange tanker i dag...
Jeg har tent lys for din Nusse.

"Den som er elsket, blir aldri borte".

Stor varm klem.

Gøril sa...

Jeg tenner også lys for den vakreste Nusse i dag, og tenker på dere.

Varm klem fra meg.

Anonym sa...

Kjære Plomma
Et lys er tent for Nusse i dag. Tenker på dere!

Klem fra Maddie.

Sovleig sa...

Kjære deg,
Nå er et rosa lys tent til minne om lille nusse. Nå er det 4 år siden hun kom til verden, men dere har allerede måtte leve uten henne i snart 10 måneder..
Merkedager var tøffe da hun levde, men fortsatt veldig såre når dere ikke har henne hos dere.

Hun vil for alltid ha en plass i hjertet mitt! Hvil i fred lille, vakreste nusse.

Anonym sa...

Lys er tent. Tenker på dere.

Varm klem fra englemamma

Marianne sa...

Lys er tent for Nusse...

Barbro sa...

Jeg tenner også et lys for Nusse i dag.Varme tanker

Anonym sa...

Lille Nusse blir aldri glemt, hun er stadig i mine tanker.
Et lys er tent for vakre Nusse i dag. Mange tanker til deg og dere

Mamma til Jonathan,Fh

Anonym sa...

I dag brenner et lys hos oss for den nydelige nusse.

Anonym sa...

kjære plomma

et rosa lys står tent for vakreste nusse som skulle blitt 4 år i dag .
Dere er i mine tanker ofte å spesielt på en merkedag som dette.
fine å himle trist "bildeserie"

klem fra miriam ,mammaen til Vilde

Syncopa sa...

Kjære Plomma,
ett lys for Nusse og ett lys for Jesper. Side ved side mot blåtimen som er i ferd med å lede dagen ute over i en iskald kveld og natt. En varm, varm klem til deg.

Unknown sa...

Her tennes ett lys for den vakreste lille Nusse!

Varme klemmer sendes til Mamma`n

Anonym sa...

Vi tente et lys for Nusse idag.

God klem fra Martine

Plomma sa...

Tusen takk til alle dere som sendte gode klemmer, tente lys for nusse og tenkte på henne i går, det varmer et sårt mammahjerte!

Lilledora sa...

Jeg tenner et lys i dag og jeg, og det lyset skal brenne for alle de små som er gjemt i våre hjerter. Det er mange år siden vi mistet vår lille hjerteskatt, mye vann er rent i havet siden den gang, men ennå lever hun i våre hjerter.
Såret er delivs grodd, men arret er der for bestandig.

Siri sa...

Kjære Plomma. De siste dagene har du vært ekstra mye i tankene mine, både du og vakreste lille Nusse. Hun var så vakker, sterk og tapper, og du har også vært så inderlig sterk og tapper, kjære du. Selv om jeg aldri fikk møtt Nusse, så har hun en spesial plass i hjertet mitt, og jeg kommer aldri til å glemme henne. En stor varm klem til mammahjertet ditt, Plomma. Tenker på deg!

Klem, Siri

Ingebjørg sa...

Plomma. Kom over bloggen din for noen dager siden, men har jo fulgt deg og Nusse i et annet forum.
I kveld tenner jeg et lys for Nusse som skulle vært 4 år og 5 dager i dag.
Jeg er en av de mange, mange som har blitt dypt rørt av Nusse og hennes livs historie. Hun lever videre også i mitt hjerte og jeg tenker ofte på henne, en fantastisk vakker liten jente.
Så vakker bildeserie du har laget Plomma. Veldig fin!
Tenker ofte både på deg og Nusse.

Klem, Ingebjørg