torsdag 12. mars 2009

På bilde ser alt bra ut

Når jeg tar bilder av nussejenta mi, tar jeg kanskje 40 bilder i samme slengen (takk og lov for digitalkamera og minnekort!). Etterpå sletter jeg flesteparten, jeg beholder kanskje 2. Jeg beholder bare de bildene hvor hun ser "friskest" ut. Vil ikke bevare for ettertiden de ufokuserte øynene, som tomt stirrer hver sin vei. Den åpne, siklende munnen. Det plagede ansiktsuttrykket. Den forvridde kroppen.

Kanskje burde jeg beholdt slike bilder også, det er jo de som sier mest om hvordan hun har det, størsteparten av tiden. Men jeg lever så altfor tett oppi denne elendige virkeligheten til daglig. Bildene som flimrer som skjermsparer over PC-skjermen vil jeg skal være så harmoniske, fredelige og glade som mulig, jeg vil at de skal vise den jenta hun kan være, i de korte små stundene hvor hun har det som best.

Tenk at noe så vakkert som dette, kan ha så mange plager, og virke så dårlig...

































6 kommentarer:

Cathrine Aksnes sa...

Hun er en nydelig jente. livet er urettferdig!! Jeg forstår godt at du vil ta vare på de flotte øyeblikkene der alt ser så rolig og koselig ut. Et bilde fanger noe så flott!

Anonym sa...

Hun er så vakker, lille go'jenta. Gla i dere!

Anonym sa...

Lille vakre jenta.

Christine Louise sa...

For en vakker jente du har. Jeg skjønner dette er vanskelig for deg.
En flott blogg du har :)

Klem

Anonym sa...

Nusse er ei veldig skjønn og nydelig jente. Herlig smil hun har.
Jeg skjønner tankene dine rundt dette å ta vare på de bildene der hun ser friskest ut. Forstår deg så godt, Plomma.

Jeg synes også bloggen din er kjempeflott.
Du er vanvittig flink til å skrive, og få frem følelsene dine.

Takk for at du deler dette med oss.

Klemmer fra meg.

Eirin sa...

For en utrolig nydelig jente du har. Ved å se på bildene er det nesten ufattelig¨å tenke på at hun er så fryktelig dårlig.

Klem fra Eirin