tirsdag 11. november 2008

I hver en glede...

...ligger en spire til sorg
var det en gang et klokt menneske som sa...
Noen av oss trenger ikke tenke så grundig etter
for å vite at det er sant...

I gleden over et av dine flyktige, sjeldne smil,
ligger sorgen over at du ikke får smile og le hele dagen

I gleden over å få høre en lyd fra stemmen din,
ligger sorgen over at jeg aldri skal få høre deg si "mamma"

I gleden over ditt granskende blikk når du har et øyeblikks ro i hodet,
ligger sorgen over at jeg aldri skal få vise deg verden

I gleden over å holde din utrolig myke hånd i min,
ligger sorgen over at vi aldri skal få løpe sammen hånd i hånd

I gleden over å stelle håret ditt og kle deg i pene klær,
ligger sorgen over at du aldri skal skitne og buste deg til i vilter lek

I gleden over en dag uten skrik og gråt,
ligger sorgen over at slike dager er så sjeldne,
og at jeg ikke klarer å trøste deg på de vonde dagene

I gleden over å føle at jeg elsker deg,
ligger sorgen over at jeg aldri vil få oppleve deg gjengjelde min kjærlighet

I gleden over at du lever,
ligger sorgen over at du er til

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei vennen!
Ville bare stikke innom å gi deg en stor varm klem og si at jeg er veldig gla i deg.
Veldig fint dikt du har skrevet, og så ufattelig trist. Jeg skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre... Varme klemmer

Anonym sa...

Dette var veldig fint skrevet og ufattelig trist. Du skriver så utrolig bra, aldri tenkt på å utgi noe??

Sine sa...

Jeg gråter når jeg leser dette. Sterke ord fra en helt klart sterk kvinne.
Beundringsverdig!